16 січня 2025 р.

 Як спілкуватися з дітьми з інвалідністю? Як і з дітьми, які не мають інвалідності! 


🟡1. Спілкуйтеся з усіма дітьми на рівних. Без вираження додаткових жалощів чи захоплення. Не виділяйте дитину з інвалідністю та не намагайтеся створити особливі умови (завищувати оцінки, не викликати до дошки).

🟡2. Говоріть дитині з порушенням зору «подивися», а дитині на кріслі колісному — «ходімо», це — нормально. Люди з порушенням зору «бачать» руками, а з порушенням опорно-рухового апарату — «ходять». 

🟡3. Взаємодійте з дітьми з інвалідністю та залучайте їх до комунікації з іншими дітьми, а не обмежуйте її. Якщо не знаєте як — поцікавтеся у самої дитини або ж запитайте у її батьків чи опікунів. 

🟡4. Використовуйте коректні терміни. Слова-замінники або метафори, щоб «пом’якшити» діагноз дитини з інвалідністю або не образити її, тільки викривляють ситуацію. Краще казати не «сонячна дитина», а «дитина з синдромом Дауна», не «особлива дитина», а «дитина з особливими освітніми потребами».

🟡5. Завантажуйте безоплатний урок з інклюзивності та проведіть його дітям у своїй школі. 
Він допоможе пояснити:
✔️що таке інклюзивність;

✔️чому інклюзивність — це про всіх; 
✔️як створити інклюзивне суспільство; 

✔️як бачити в кожному особистість.

Немає коментарів:

Дописати коментар