Основні принципи інклюзивного навчання:
- всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними;
- школи мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів, узгоджуючи різні види й темпи навчання;
- забезпечення якісної освіти для всіх завдяки відповідному навчально-методичному забезпеченню, застосуванню організаційних заходів, розробці стратегії викладання, використанню ресурсів і партнерських зв'язків зі своїми громадами;
- діти з особливими освітніми потребами мають отримувати додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання
Алгоритм діяльності
соціального педагога в умовах інклюзивної освіти :
1.
Ознайомлення з
особовою справою дитини.
2.
Бесіда з
дитиною та її батьками(законними представниками) з метою визначення
особливостей дитини (самообслуговування, спілкування, пізнавальних можливостей,
самоконтролю поведінки, емоційно-вольової сфери).
3.
Оцінка освітнього
середовища, визначення щодо його відповідності до потреб дитини та її
можливостей.
4.
Вивчення
індивідуальних особливостей дитини та її розвитку.
5.
Участь у
психолого-педагогічному консиліумі з метою розробки індивідуальної роботи з
дитиною.
6.
Зустрічі з
батьками, педагогами, асистентами вчителя з метою формування їхньої
психологічної готовності до взаємодії.
7.
Відстеження
соціально-психологічного клімату в колективі й статусу дитини в групі.
8.
Моніторинг
рівня адаптованості й інтегрованості учня, адаптація відповідних програм,
планів.
Як спілкуватися з дітьми з інвалідністю? Як і з дітьми, які не мають інвалідності!
1. Спілкуйтеся з усіма дітьми на рівних. Без вираження додаткових жалощів чи захоплення. Не виділяйте дитину з інвалідністю та не намагайтеся створити особливі умови (завищувати оцінки, не викликати до дошки).
2. Говоріть дитині з порушенням зору «подивися», а дитині на кріслі колісному — «ходімо», це — нормально. Люди з порушенням зору «бачать» руками, а з порушенням опорно-рухового апарату — «ходять».
3. Взаємодійте з дітьми з інвалідністю та залучайте їх до комунікації з іншими дітьми, а не обмежуйте її. Якщо не знаєте як — поцікавтеся у самої дитини або ж запитайте у її батьків чи опікунів.
4. Використовуйте коректні терміни. Слова-замінники або метафори, щоб «пом’якшити» діагноз дитини з інвалідністю або не образити її, тільки викривляють ситуацію. Краще казати не «сонячна дитина», а «дитина з синдромом Дауна», не «особлива дитина», а «дитина з особливими освітніми потребами».
5. Завантажуйте безоплатний урок з інклюзивності та проведіть його дітям у своїй школі. Він допоможе пояснити:
що таке інклюзивність;
чому інклюзивність — це про всіх;
як створити інклюзивне суспільство;
як бачити в кожному особистість.
Немає коментарів:
Дописати коментар